06.04.2012.

6. April 1992. - 6. April 2012. - 20 godina poslije



Mada je većini koji prate rad Siktera poznato da je taj bend stariji od početka rata u BiH, ipak njegov procvat i zlatni period vezan je za najcrnje dane u historiji BiH. Žalosna je činjenica da tek u najgoroj situaciji na površinu isplivaju neki od najboljih bendova koje je Sarajevo dalo. Ipak važno je istaći da je prije tačno 20 godina počela najduža okupacija u historiji i ta agonija je nastavljena sljedeća 1425 dana.

Građana Sarajeva, jednog kulturnog, svjetskog i olimpijskog grada postaju svakodnevna meta terorista raspoređenih po okolnim brdima. Ne, ovo nije politički govor, ovo je govor humanizma, racionalizma i realizma. Jedini stvarni i razumni prikaz ljudske tragedije koja je izazvala šok i nevjericu diljem svijeta. Nakon izvjesnog vremna taj nastala situacija će natjerati građane Sarajeva da taj teror pretvore u svakodnevnicu te da da se na sve moguće načine odupru terorizmu i agresiji.

Osim oružanog i humanitarnog otpora, građani Sarajeva se protiv terora bore i kulturno. Zvuči, tužno, ali istinito, Sarajevo je nabolji kulturni period možda i doživjelo u ovom periodu. Stvar je u tome da narod ništa više nije moglo uticati jer su bil isvjesni da život mogu izgubiti bilo gdje, ali ipak u njima je izazvalo revolt i probudilo maštu i kreativnost kakva do tada nije bila zapamćena.

Teatri u Sarajevu nikada nisu bili puniji, osnovan je Sarajevo Film Festival, a klubovi poput Sloge i Obale bilo su uvijek bili ispunjeni, a rock koncerata nikada nije bilo više. Cijela jedna scena je prizvedena u tom periodu. Razvijani su različiti rock pravci od alternativnog rock, punka do metala. Scena je bila ujedinjena i nije bilo pozeraja nit šminkera već samo ljudi koji su se htjeli doprinjeti na bilo koji način otporu.



Veliku ulogu to je odgirao radio ZID na čelu sa Aidom Kalender i Adijem Sarajlićem. Ovaj radio je cijeli rat podržavao ovu scenu, a mogao bi se navesti kao i tvorac ove scene jer je prvi ovim bendovima davao medijski prostor. Cijelo Sarajevo je slušalo Demo top listu i svi su znali za Grafit, Protest, Sikter, Down, GNU, Hindustan Motors, Moron Brotherse itd...

I sada na kraju ostaje pitanje da li nam je ovo trebalo? Pa ustvari nije, ali nakon te situacije, Sarajevo je dokazalo da je nesalomljiv grad i da a su Sarajlije hrabri ljudi. Osim toga ni opsada nije uništila rock muzku u Sarajevu, čak štaviše preporodilo je rock i stvorila je jednu novu scenu. Nažalost scenu koja nije opstala te se za njen kraj može uzeti koncert grupe U2 u Sarajevu. Tada su grupe Protest i Sikter scene sarajevskih ratnih klubova zamijenili velikom pozornicom PopMart turneje te prepunim Koševom i nevjerovatnom publikom. I tu ostaje vrhunac i kraj, a ta scena još uvijek živi kroz rad nekih umjetnika. I na kraju, treba odati počast žrtvama opkoljenog grada i istaći da je član Siktera, Dejan Kajević učesnik današnjeg performasa "Crvena linija" za žrtve ovog grada. Nadajmo se da vaša žrtva nije bila uzaludna...